Cursussen

Open Water Diver

Welkom bij onze informatiepagina's over de PADI Open Water Diver cursus, met misschien wel de meest uitgebreide uitleg van alle cursussen die op deze website besproken worden. Je interesse is gewekt, misschien door verhalen van vrienden die al duiken, het vooruitzicht van een vakantie of de mooie onderwaterbeelden op televisie. Of misschien al een introductieduik gemaakt?

De PADI Open Water Diver Cursus is de eerste stap die je gaat zetten naar het ontdekken van deze onderwaterwereld. Door middel van het modulaire PADI systeem leer je in een aantal fases het duiken onder de knie te krijgen. Kort samengevat leer je binnen de cursus alle basisvaardigheden die je nodig hebt om veilig en comfortabel te duiken. Na het behalen van het PADI Open Water Diver brevet mag je met iedere andere gebrevetteerde duiker duiken tot een maximale diepte van 18 meter. Je brevet is internationaal erkend, je kunt er dus op de hele wereld mee terecht.

Onze instructeurs zijn in staat om onze Open Water Diver cursussen zeer intensief te begeleiden. Geen grote groepen op één instructeur: we streven naar 1:2 begeleiding zodat je voldoende aandacht krijgt en ook echt de gelegenheid krijgt om veel te oefenen. De uitgebreide lesmaterialen in de vorm van een cursusboek, DVD etc. maken het voorbereiden van de theorielessen en zwembadduiken een peuleschil.

Open Water Diver Cursus

Voor beginnende duikers hebben is er de PADI openwaterdiver cursus. Een duikcursus als deze gaat als volgt;

Tijdens deze cursus leer je de basisregels van het persluchtduiken, diverse duiktechnieken en hoe je moet omgaan met duikmateriaal.

Het PADI Open Water Diver brevet is wereldwijd erkend en geeft je de mogelijkheid om op alle duikplaatsen van de wereld zelfstandig te duiken met een buddy tot een maximale diepte van 18 meter.

Het brevet bestaat uit zwembad lessen, theorieles incl. examen en 4 buitenwaterduiken.

de theorieles behandelen we de theorie uit een lesboek en worden al je vragen beantwoord door de instructeur. Bij de zwembad duiken worden een aantal oefeningen aangeleerd welke er voor zorgen dat de deelnemers vertrouwd raken met het materiaal en de onderwaterwereld om zich heen.

De buitenwaterduiken vinden plaats in het weekend. De duiklocatie en tijd wordt later bepaald. We maken 2 duiken per dag en aan het eind van de eerste dag wordt het theorie examen afgenomen.

De cursus geven wij inclusief lesmateriaal, gebruik duikspullen tijdens de cursus, brevetteringskosten, logboek en koffie/thee tijdens de theorieles.

Wanneer wil je je duikbrevet hebben? Wij hanteren een planning op maat, dat wil zeggen dat wij rekening kunnen houden met jullie agenda. We starten een cursus vanaf 2 personen. Data zijn altijd in overleg. Het is mogelijk om gedurende het duikseizoen je breven al te halen in 2 weekenden of anders in de wintermaanden het zwembad/theorie deel en aan het begin van het duikseizoen de buitenwaterduiken.

Hoe ziet het er uit?

De PADI Open Water Diver cursus ziet er bij FunDiving als volgt uit:

Theorieboek en DVD worden bij inschrijving meegegeven of opgestuurd om er thuis al gelijk mee aan de slag te gaan.

De cursus start met een oriëntatiesessie waarin we de opleiding kort doornemen alle opties bespreken. De opleiding zelf beslaat 2 weekenden.

Na de theorieles volgt de zwembadduik. Ook hier zijn er vier van, maar uitloop is mogelijk. Je instructeur kan je hier meer over vertellen. Gedurende de zwembadduiken worden alle vaardigheden die een beginnend duiker dient te beheersen, gedemonstreerd en geoefend.
parallax background

Introductieduik

Cursussen

Open Water Diver